Maak met je organisatie de volgende stap en laat data voor je werken. Als data consultant kom ik op interim basis een datadriven manier van werken introduceren. Dit kan zijn het opstellen van dashboarding, het opzetten van een CRO werkproces of het maken van analyses.
Veel bedrijven zetten data nog niet op de juiste manier in. Of dit nu komt door te weinig kennis, te weinig personeel of een bepaalde angst om hiermee te beginnen.
Als data consultant kan ik je helpen de eerste stappen te zetten. Ik introduceer met alle diensten die ik aanbied een datadriven manier van werken.
Zo zet ik een proces op om data te verzamelen, analyseren en visualiseren, maar ga ik ook aan de slag om deze data in te zetten om de processen te optimaliseren.
Het doel is een gestandaardiseerde manier van werken die het bestaande team op kan pakken.
Voor data consultancy kan je mij op freelance basis inschakelen.
Voor data consultancy kom ik een langere periode op locatie. Dit is dus niet een eenmalige/korte opdracht.
Data is overal en je maakt er, zonder dat je het weet, veel gebruik van. Dit is ook het geval in jouw organisatie.
Simpele data als aantal bezoekers, landingspagina’s en bouncerate kunnen een geweldige visualisatie geven van de route die mensen over de site bewandelen. Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Met data kan je:
Performance meten:
Meten of bepaalde camapgnes zin hebben of niet.
Correlaties vinden:
Hebben bepaalde events invloed op de resultaten.
A/B testen:
Het testen van 2 varianten tegen elkaar. Welke geeft de meeste en beste output.
Personaliseren/segmenteren:
Met data kan je bepaalde delen van je website en app personaliseren. Laat andere content zien aan klanten en niet klanten.
En meer:
De wereld van de data is eindeloos. Denk maar aan de wereld van “Internet of Things” en al jouw smart apparaten thuis en op het werk.
In mijn carrière heb ik volledig gefocust op data en optimalisatie. Dit met name op marketing, sales en performance gebied. Ik heb diverse tools en technieken geleerd om in te kunnen zetten.
Opstellen van meetplannen en tagmanagement:
De basis van datagedreven werken begint bij het zorgen dat alles gemeten wordt.
Visualiseren van data:
Het duidelijk laten zien van de data in grafieken en tabellen. Dit doe ik met tools als Power Bi, Looker studio en Tableau.
Analyseren van uitkomsten:
Het analyseren van data op bijvoorbeeld correlaties of uitkomsten van A/B testen. Met tools als Excel en Python lever ik deze aan.
A/B testen:
Welke variant werkt nu beter. Een A/B test geeft uitkomst.
Aansturen van teams:
Ik stuur teams aan om deze datagedreven manier van werken in te voeren.
Misschien kan ik je alvast wat antwoorden geven.
Laten we eerst even kennismaken met elkaar. Ik kom graag op de koffie.
Alleen dashboarding opzetten of een complete structuur voor optimalisatie. Ieder bedrijf is anders en vraagt een andere aanpak. Meer aansturen of juist uitvoeren.
Als ik met jouw data ga werken, stellen we eerst een data overeenkomst op waarin we duidelijke afspraken maken.
Let erop, dit is geen werkovereenkomst.
Aan de hand van de eerste gesprekken kan ik inschatten waar ik ga starten. Is de noodzaak daar om eerst alle analytics goed in te stellen (meetplan en analytics audit) of staat alles gereed en starten we direct met visualisaties en analyses.
De context en vraag bepaald.
De basis diensten die ik bied en hier ga ik z.s.m mee beginnen.
Nee. Ik heb in de afgelopen 15 jaar al heel veel bedrijven geholpen op gebied van data.
Over het algemeen kan ik na een gesprek goed inschatten hoe “volwassen” jouw bedrijf is op gebied van data.
Hiermee kan ik bepalen waar we het beste kunnen beginnen.
Het simpelweg zorgen dat je data goed verzamelt, is al een enorm pluspunt voor een organisatie.
Zonder deze data kan je bijvoorbeeld geen kleine analyse doen van een campagne.
De kracht van data echter zit hem in het effeciënt inzetten ervan.
Verzamelen is dus 1, maar vervolgens gebruikmaken van de data voor A/B testen, segmenten en funnels is twee. Dat is waar data effectief gaat worden.
Dat is afhankelijk van het aantal uur dat ik aan de slag ga.
Anders dan de losse diensten, zoals het maken van een dashboard of het doen van een analyse, ben ik als data consultant voor een langere periode aanwezig in je bedrijf.
Laten we kennismaken zodat ik je meer kan vertellen.
De data die ik gebruik is van de organisatie. Ik stel alles zo in, dat als we afscheid nemen van elkaar, de data gewoon van jullie is.
Dit betekent dat de tools en software die ik gebruik ook van jullie is. ik krijg simpelweg toegang tot deze tools.
Alvorens ik toegang krijg tekenen we een data overeenkomst waar alles instaat m.b.t. veiligheid en wetgeving.
Ik zie het heel simpel. Voor veel taken heb je geen full time medewerker nodig, waarom zou je deze op je payroll zetten dan.
Data is ook een wereld van op- en afschalen. Zo kan je bijvoorbeeld in bepaalde periodes meer inzet nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan Black Friday in de e-commerce.
Mij zet je in voor het aantal uur dat je iemand nodig hebt. Je schaalt me makkelijk op en af en ik ben op locatie als dat nodig is.
Heb je mij een dagdeel nodig of misschien toch 2 volle dagen.
Geen opzegtermijn, geen lange contracten. Op- en afschalen doe je direct.
De kosten zijn vooraf duidelijk. Geen overuren, geen extra kosten.
Ik werk met name op afstand, maar als ik langs moet komen, ben ik er zo.
Met meer dan 10 jaar ervaring heb je een echte senior in dienst.
Ik werk alleen. Zo heb je altijd slechts 1 contactpersoon.
Neem contact op en ik praat je volledig door mijn werkwijze heen. Ik laat je zien hoe data je bedrijf voor goed kan (en gaat) veranderen. Voor altijd!
MarketingLynq is een bedrijf wat je vindt bij de KvK onder nummer 62432168 onder de naam Think Different Media. Mijn kantoor is aan de P.C Hooftlaan 93 in Papendrecht,.
Wil je langskomen, bel dan eerst even op +31613099106 maar mailen mag ook naar info@marketinglynq.nl
Dan zet ik de koffie vast aan.