Marketinglynq
Marketinglynq

Data & analytics audit

Wil je van start met datagedreven marketing, controleer dan eerst of je marketing data en analytics goed staan ingesteld met de data audits van Marketing Lynq

Data dashboards  en analyses waar je van 💙, gegarandeerd

Om als organisatie/bedrijf datagedreven te werken, is een bepaalde situatie nodig

Met andere woorden, de verschillende tools moeten goed ingesteld staan. Denk hierbij aan analytics software, crm software, email programma’s, social media en andere automation tools.

Juist instellen en verbinden van de tools aan een database
De database correct inrichten voor data visualisatie
Data visualiseren in een tool als power BI

Laten we starten bij het begin

Jouw organisatie ontvangt data uit diverse bronnen. Welke bronnen en zelfs of deze online of offline zijn is afhankelijk van jouw bedrijf. 

Een aantal voorbeelden die je misschien bekend voorkomen.

Website analytics software

De meest bekende is Google analytics, maar ook Adobe is een bekende. 

Social media

Het verdienmodel van elk social media netwerk is data. Data die jij als bedrijf kan gebruiken om doelgerichte acties te ondernemen met bijvoorbeeld je advertenties. 

CRM en email software

De mogelijkheden om mensen gepersonaliseerde e-mails te versturen n.a.v. de pagina’s die zij bezocht hebben. 

Automation tools

Tools om gepersonaliseerde content te laten zien aan bezoekers. Mega effectief.

Financiële tools

Denk hierbij aan Salesforce of een andere tool die bijhoudt wat er allemaal verkocht wordt

Deze moeten juist worden ingesteld

Om je een voorbeeld te geven, Google analytics meet standaard niet de conversies die jij wilt meten. Maar ook het trackingsysteem van de CRM software, email software, social media en andere automation moet goed worden ingesteld.

Voorbeeld marketing data bij Marketing Lynq
Voorbeeld 2 marketing data bij Marketing Lynq
Voorbeeld 3 marketing data bij Marketing Lynq
Voorbeeld 4 marketing data bij Marketing Lynq

En vervolgens moeten deze allemaal bij elkaar komen in een database

Doe je dit niet, dan is het bijna onmogelijk om de data uit de verschillende bronnen (die hierboven) te koppelen. 

Je kan dus niet de data uit Google ads (bv je advertentie kosten) koppelen aan de hoeveelheid leads (uit bv Salesforce). Een gemiste kans. 

Mocht je dit visueel willen, dan ziet dat er ongeveer zo uit.

Dataflow voorbeeld
Dataflow voorbeeld

Wist je dat dit vaak een van de eerste projecten is die ik doe voor een klant. Gewoon zorgen dat je datagedreven kan gaan werken. Hoe gaaf is dat. 

In dit document beschrijf ik het gehele proces. Download deze gratis. 

En als alles gekoppeld is

Dan kunnen we van start met echt vette projecten.

A/B testen

Gewoon twee variaties testen tegen een hypothese die je hebt.

Resultaten meten

Is die campagne winstgevend, draai je break even of is die misschien compleet waardeloos. Data verteld het je.

Proposities testen

Welke propositie heeft de meeste kans van slagen. Nog voordat je live gaat al een prognose van de verwachtingen.

Maand op maand analyses

Is er nu een stijging in de conversies of valt het een beetje tegen? Misschien toch de strategie maar eens onder de loep nemen?

De next best step

Wat is nu de beste stap om te nemen, welk kanaal, welk budget, welke propositie. Alles valt te analyseren.

Ik werk met een abonnement model

Dat betekent dat je een vaste fee per maand betaald, voor een onbeperkt aantal projecten. Je vult gewoon de backlog (Trello) en communiceert met mij via Slack.

Onbeperkt aanvragen van projecten

Voeg zoveel mogelijk projecten toe als jij wilt aan je Airtable.

Snelle levering

Gemiddeld een aantal werkdagen per project, afhankelijk van het soort project.

Vaste maandelijkse fee

Geen addertjes onder het gras en pauzeer wanneer jij wilt.

Top kwaliteit

Wij gaan voor top kwaliteit die to-the-point is. We elimineren alles wat eigenlijk niet nodig is. Dus ook de hoge kosten.

Flexibel en schaalbaar

Meer, minder, even op pauze... You name it, we do it.

Extra medewerker op afstand

Zie ons als een extra medewerker waar je projecten neer kan leggen en vragen kan stellen (werkdagen).

De abonnementen

Kies een plan dat bij jou past

Per maand

En per maand opzegbaar
3.495 Maandelijks
  • Onbeperkt aanvragen
  • Onbeperkt aantal gebruikers
  • Geen extra kosten (voor bv software)
  • Pauzeer of annuleer per maand
Populair

Per kwartaal

En per kwartaal opzegbaar
9.995 Per kwartaal
  • Onbeperkt aanvragen
  • Onbeperkt aantal gebruikers
  • Geen extra kosten (voor bv software)
  • Pauzeer of annuleer per kwartaal

Pauzeren of annuleren kan altijd. In dit geval maak je gewoon netjes de periode af en stoppen we. Heb je dus even geen data nodig of zit je in een andere fase met je bedrijf, dan is dit altijd een optie. 

Ook als je eenmalig iets nodig hebt, dan sluit je een maandabonnement af en zeg je direct op.

De regel:
Geef dit aan voor de start van de komende periode. Gewoon via de email, niet moeilijk doen. 

Note:
Data die je zelf verzamelt, zoals analytics of cms gegevens, blijven altijd van jou. Na het op pauze zetten of de annulering heb je dus volledig toegang tot de data, sheets en de visualisaties die ooit gemaakt zijn door mij.

Heb ik gebruikgemaakt van mijn eigen software en annuleer je, dan zal deze data geëxporteerd worden. Je hebt na je annulering geen toegang meer tot deze systemen. 

FAQ

Goede vraag! Voor startups en mkb is het inschakelen van een data marketeer vaak onbegonnen werk. Samen met deze data marketeer, moet er vaak iemand van IT en development aan te pas komen om duidelijke inzichten te creëren. Dit kost op jaarbasis al snel +€100.000.

Voor een fractie van deze kosten doe ik het graag.

Goede vraag!

Het is geen geheim dat voor de meeste A/B testen eenzelfde format gebruikt kan worden. Dit geldt ook voor een week op week analyse of een analytics audit. 

Eigenlijk alles wat op data gebied gebeurt kan met templates, die licht aangepast worden naar de vraag.

Deze templates worden uiteraard gevuld met data van jouw bedrijf. Het koppelen van de data en zorgen dat het goed staat ingericht is dus het meeste werk. 

Dit klinkt misschien raar, maar bij een agency betaal je elke keer de volle mep, terwijl er gewoon een template van de buurman gebruikt kan worden.

Accepteer je dit, dan kan je voor een zeer lage prijs data gaan gebruiken in je organisatie. 

Nee, er is geen limiet m.b.t. aanvragen van visualisatie, dashboard (aanpassingen), sheets maken en testen opzetten. Ik zal wel altijd een advies geven of het slim is om meerdere projecten tegelijkertijd te draaien. 

Bij een A/B test bijvoorbeeld is het niet slim om 2 testen tegelijk te draaien die op dezelfde funnel (pagina’s) betrekking hebben.

Geen paniek, in de tijd dat er een project draait, is er altijd wel wat te doen op ander gebied. Ik adviseer je ook hierbij, ik ben tenslotte een verlengstuk van je team geworden.

Wist je dat je me elke werkdag, onder kantooruren, gewoon aan kan spreken en vragen kan stellen?

Alles voor resultaat.

Ik werk vrij snel en vermijd afleiding. In veel gevallen heb je binnen een aantal werkdagen de aangevraagde stukken.

In het geval van een analyse of A/B test kan het natuurlijk wel voorkomen dat er een bepaalde periode geanalyseerd moet worden. Sneller dan die periode kan ik natuurlijk niks afleveren. 

Niet schrikken, maar Marketing Lynq is een “one-man-show”. Ikzelf verzorg alle visualisaties en analyses.

Wil je meer van me weten, ik post wekelijks op mijn LinkedIn, waar je ook mijn CV vindt.

Als je daar dan toch bent, zullen we dan direct even linken? Leuk!

Als je een abonnement hebt, dan maak ik een Slack groep aan voor jouw bedrijf. 

Hier kunnen zoveel medewerkers in plaatsnemen als gewenst. 

Ikzelf zit daar ook in en tijdens kantooruren op werkdagen ben ik altijd bereikbaar. 

Oké, als ik bezig ben met een project dan reageer ik minder snel, maar ik reageer sowieso binnen een aantal uur, het liefst direct. 

Naast de projecten heb je dus altijd iemand waar je op data gebied vragen aan kan stellen. Deze vragen leiden over het algemeen weer naar een nieuw project wat ik op zal pakken.

Wil je maar 1 visualisatie of A/B test doen, dan kan je na het afsluiten het plan direct weer annuleren. Zo betaal je nooit als je geen gebruik maakt van het abonnement. 

Wel zo netjes.

De data is altijd van jou. Dat betekent dat ik toegang vraag tot jullie data zoals analytics of CRM data. Dit is altijd een proces wat even duurt, maar als alles staat, kan ik vrijwel onafhankelijk werken.

Omdat de data gewoon in jullie bezit is, zorgt dit ervoor dat als onze samenwerking eindigt, de data altijd in jullie bezit blijft. 

Extra tools verzorg ik, dus ook de kosten daarvan. Denk hierbij aan visualisatie tools en andere handige software die ik gebruik. 

De prijs die je ziet, is dus altijd de maandprijs, ongeacht de tools die ik gebruik of het aantal aanvragen dat wordt gedaan.

Data komt van overal, zowel online als offline. Online data verzamelen is veel gemakkelijker daarentegen. 

Data kan je altijd exporteren en importeren in bijvoorbeeld een Excel sheet of een visualisatie tool. Het liefst wil je dit echter automatisch, zodat je inzichten altijd up-to-date zijn. 

Ik werk met een custom made tool die meer dan 70 integraties heeft. Het merendeel kan ik dus gewoon automatiseren. 

Wel zo fijn. 

Nee, de maandprijs is de uiteindelijke prijs. Geen addertjes onder het gras. Je betaalt dus nooit extra, ongeacht de tools die ik gebruik of het aantal aanvragen wat jij doet.

Ook als je me elke dag berichten gaat sturen via Slack komt er geen prijs bij.

Helemaal niks, ik vond het gewoon wel leuk staan eigenlijk. 

Als ik vaker deze vraag krijg, dan zal ik erover nadenken het aan te passen.

Benieuwd of Marketing Lynq iets voor je is?

Ik weet bijna zeker van wel...

Neem contact op en ik praat je volledig door mijn werkwijze heen. Ik laat je zien hoe data je bedrijf voor goed kan (en gaat) veranderen. Voor altijd!

MarketingLynq is een bedrijf wat je vindt bij de KvK onder nummer 62432168 onder de naam Think Different Media. Mijn kantoor is aan de P.C Hooftlaan 93 in Papendrecht,.

Wil je langskomen, bel dan eerst even op +31613099106 maar mailen mag ook naar info@marketinglynq.nl

Dan zet ik de koffie vast aan.