Data dashboards en analyses waar je van , gegarandeerd
Denk maar eens aan de telefoon die je dagelijks gebruikt, je laptop, navigatie, maar ook alle SMART apparaten in de wereld van de Internet Of Things.
Data is de basis voor bijvoorbeeld social media om inkomsten te verdienen, maar ook Google verkoopt data om adverteren mogelijk te maken.
Denk je eens in als je de data uit jouw organisatie slim kan gebruiken om keuzes te maken die vele malen meer kans van slagen hebben.
Het is tegenwoordig niet moeilijk meer om data te verzamelen. Anders gezegd, het is bijna noodzakelijk met de komst van de cookieless wereld die 100% zeker gaat komen.
Het opzetten van een eigen datanetwerk is hierbij essentieel om de voorsprong op je concurrent te behouden.
Hier heb je helemaal niet zoveel voor nodig.
Zie dit als een database waar alle data in wordt verzameld. Data vanuit diverse bronnen als social media, analytics maar ook crm en sales systemen.
Een aantal noemde ik hierboven al. De bronnen waar jij als organisatie data uithaalt zijn eindeloos. Bijna elk touchpoint met jouw potentiële klant geeft data.
Inzichten creëren vanuit de data. Dit kan gewoon met Excel maar er zijn ook veel mooiere methodes.
Waarschijnlijk denk je nu dat alleen corporates data gebruiken, maar niks is minder waar. Juist de MKB’er, de startup en zelfs de “bakker op de hoek” raad ik aan om data in te gaan zetten. De mogelijkheden worden eindeloos en nog mooier, je bespaart er enorm veel geld mee.
Laat ik je een voorbeeld geven.
Stel je wilt uitbreiden naar een andere locatie, misschien België. Nu kan je gewoon al je Nederlandse campagnes kopiëren en in België uitrollen, maar dan doe je een aanname dat Belgen hetzelfde reageren op de campagnes als de Nederlanders.
Deze aanname kan je gemakkelijk eerst testen met een klein budget. Eerst even verifiëren of het daadwerkelijk zo is.
Klopt het, dan ga je ermee door. Klopt het niet, dan adviseer ik je om nog wat aan te passen.
En des te sneller je ermee begint, des te sneller je een start kan maken met datagedreven marketing. Wat je hiervoor moet doen zijn een aantal stappen.
Dit is het technische gedeelte. Wil je bijvoorbeeld website verkeer meten, dan moet analytics goed staan ingesteld. Idem voor social media of misschien andere marketing automation tools.
Gebruik je slechts een aantal bronnen, dan is dit nog niet noodzakelijk. Worden dit er meer en groeit de organisatie, dan is het aan te raden om een database te gaan gebruiken zodat ieder team dezelfde data heeft.
Eentjes en tweetjes zeggen niet iedereen evenveel. Marketeers en salesmensen willen graag visuals zien, evenals de CEO en de CFO.
Dat betekent dat je een vaste fee per maand betaald, voor een onbeperkt aantal projecten. Je vult gewoon de backlog (Trello) en communiceert met mij via Slack.
Voeg zoveel mogelijk projecten toe als jij wilt aan je Airtable.
Gemiddeld een aantal werkdagen per project, afhankelijk van het soort project.
Geen addertjes onder het gras en pauzeer wanneer jij wilt.
Wij gaan voor top kwaliteit die to-the-point is. We elimineren alles wat eigenlijk niet nodig is. Dus ook de hoge kosten.
Meer, minder, even op pauze... You name it, we do it.
Zie ons als een extra medewerker waar je projecten neer kan leggen en vragen kan stellen (werkdagen).
Kies een plan dat bij jou past
Pauzeren of annuleren kan altijd. In dit geval maak je gewoon netjes de periode af en stoppen we. Heb je dus even geen data nodig of zit je in een andere fase met je bedrijf, dan is dit altijd een optie.
Ook als je eenmalig iets nodig hebt, dan sluit je een maandabonnement af en zeg je direct op.
De regel:
Geef dit aan voor de start van de komende periode. Gewoon via de email, niet moeilijk doen.
Note:
Data die je zelf verzamelt, zoals analytics of cms gegevens, blijven altijd van jou. Na het op pauze zetten of de annulering heb je dus volledig toegang tot de data, sheets en de visualisaties die ooit gemaakt zijn door mij.
Heb ik gebruikgemaakt van mijn eigen software en annuleer je, dan zal deze data geëxporteerd worden. Je hebt na je annulering geen toegang meer tot deze systemen.
Goede vraag! Voor startups en mkb is het inschakelen van een data marketeer vaak onbegonnen werk. Samen met deze data marketeer, moet er vaak iemand van IT en development aan te pas komen om duidelijke inzichten te creëren. Dit kost op jaarbasis al snel +€100.000.
Voor een fractie van deze kosten doe ik het graag.
Goede vraag!
Het is geen geheim dat voor de meeste A/B testen eenzelfde format gebruikt kan worden. Dit geldt ook voor een week op week analyse of een analytics audit.
Eigenlijk alles wat op data gebied gebeurt kan met templates, die licht aangepast worden naar de vraag.
Deze templates worden uiteraard gevuld met data van jouw bedrijf. Het koppelen van de data en zorgen dat het goed staat ingericht is dus het meeste werk.
Dit klinkt misschien raar, maar bij een agency betaal je elke keer de volle mep, terwijl er gewoon een template van de buurman gebruikt kan worden.
Accepteer je dit, dan kan je voor een zeer lage prijs data gaan gebruiken in je organisatie.
Nee, er is geen limiet m.b.t. aanvragen van visualisatie, dashboard (aanpassingen), sheets maken en testen opzetten. Ik zal wel altijd een advies geven of het slim is om meerdere projecten tegelijkertijd te draaien.
Bij een A/B test bijvoorbeeld is het niet slim om 2 testen tegelijk te draaien die op dezelfde funnel (pagina’s) betrekking hebben.
Geen paniek, in de tijd dat er een project draait, is er altijd wel wat te doen op ander gebied. Ik adviseer je ook hierbij, ik ben tenslotte een verlengstuk van je team geworden.
Wist je dat je me elke werkdag, onder kantooruren, gewoon aan kan spreken en vragen kan stellen?
Alles voor resultaat.
Ik werk vrij snel en vermijd afleiding. In veel gevallen heb je binnen een aantal werkdagen de aangevraagde stukken.
In het geval van een analyse of A/B test kan het natuurlijk wel voorkomen dat er een bepaalde periode geanalyseerd moet worden. Sneller dan die periode kan ik natuurlijk niks afleveren.
Niet schrikken, maar Marketing Lynq is een “one-man-show”. Ikzelf verzorg alle visualisaties en analyses.
Wil je meer van me weten, ik post wekelijks op mijn LinkedIn, waar je ook mijn CV vindt.
Als je daar dan toch bent, zullen we dan direct even linken? Leuk!
Als je een abonnement hebt, dan maak ik een Slack groep aan voor jouw bedrijf.
Hier kunnen zoveel medewerkers in plaatsnemen als gewenst.
Ikzelf zit daar ook in en tijdens kantooruren op werkdagen ben ik altijd bereikbaar.
Oké, als ik bezig ben met een project dan reageer ik minder snel, maar ik reageer sowieso binnen een aantal uur, het liefst direct.
Naast de projecten heb je dus altijd iemand waar je op data gebied vragen aan kan stellen. Deze vragen leiden over het algemeen weer naar een nieuw project wat ik op zal pakken.
Wil je maar 1 visualisatie of A/B test doen, dan kan je na het afsluiten het plan direct weer annuleren. Zo betaal je nooit als je geen gebruik maakt van het abonnement.
Wel zo netjes.
De data is altijd van jou. Dat betekent dat ik toegang vraag tot jullie data zoals analytics of CRM data. Dit is altijd een proces wat even duurt, maar als alles staat, kan ik vrijwel onafhankelijk werken.
Omdat de data gewoon in jullie bezit is, zorgt dit ervoor dat als onze samenwerking eindigt, de data altijd in jullie bezit blijft.
Extra tools verzorg ik, dus ook de kosten daarvan. Denk hierbij aan visualisatie tools en andere handige software die ik gebruik.
De prijs die je ziet, is dus altijd de maandprijs, ongeacht de tools die ik gebruik of het aantal aanvragen dat wordt gedaan.
Data komt van overal, zowel online als offline. Online data verzamelen is veel gemakkelijker daarentegen.
Data kan je altijd exporteren en importeren in bijvoorbeeld een Excel sheet of een visualisatie tool. Het liefst wil je dit echter automatisch, zodat je inzichten altijd up-to-date zijn.
Ik werk met een custom made tool die meer dan 70 integraties heeft. Het merendeel kan ik dus gewoon automatiseren.
Wel zo fijn.
Nee, de maandprijs is de uiteindelijke prijs. Geen addertjes onder het gras. Je betaalt dus nooit extra, ongeacht de tools die ik gebruik of het aantal aanvragen wat jij doet.
Ook als je me elke dag berichten gaat sturen via Slack komt er geen prijs bij.
Helemaal niks, ik vond het gewoon wel leuk staan eigenlijk.
Als ik vaker deze vraag krijg, dan zal ik erover nadenken het aan te passen.
Neem contact op en ik praat je volledig door mijn werkwijze heen. Ik laat je zien hoe data je bedrijf voor goed kan (en gaat) veranderen. Voor altijd!
MarketingLynq is een bedrijf wat je vindt bij de KvK onder nummer 62432168 onder de naam Think Different Media. Mijn kantoor is aan de P.C Hooftlaan 93 in Papendrecht,.
Wil je langskomen, bel dan eerst even op +31613099106 maar mailen mag ook naar info@marketinglynq.nl
Dan zet ik de koffie vast aan.