In een ideale wereld plan je alles vooruit… Helaas werkt dat niet zo met analyses. In de afgelopen jaren heb ik meer ad hoc analyses gemaakt dan geplande. Performance rapporten, campagne analyses of een bepaalde funnel op een website die opeens een dip laat zien.
Voor web/app analyses kan je mij op freelance basis inschakelen. Vaak gaat dit gepaard met het maken van dashboards.
Voor web/app analyses kan je mij voor een eenmalige opdracht inschakelen.
Een dip in de bezoekers op je website. De correlatie tussen bepaalde events. Het segmenteren van bezoekersdata.
Slechts 3 voorbeelden van real world situaties die op maandelijkse basis voorkomen.
De zoektocht naar de oorzaak hiervan begint met een analyses. Wat doen de bezoekers op de website, waar komen ze vandaan, waar gaan ze naartoe en converteren ze.
Een analyse kan je veel antwoorden geven. Als je mij echter zonder duidelijke vraag door je data heen stuurt, kom ik niet met doelgerichte antwoorden.
Context:
Wat is de reden dat de analyse moet gebeuren. Welke vraag moet beantwoord worden in de analyse.
Data:
Om de vraag te kunnen beantwoorden is er data nodig. Dit kan zo simpel zijn als een CSV bestand zonder enige persoonlijke data. Ik help je hierbij zodat we snel kunnen werken.
Analyse:
Als ik de context weet en de juiste data heb, ga ik zoeken in deze data. Dit doe ik normaliter met Excel of Pyhton. Zie Pyhton als Excel op steroïden.
De data veiligheid is uitermate belangrijk. Je deelt liever geen gevoelige informatie.
Je gaat een samenwerking aan met een bedrijf (Think Different Media). Zodra wij gaan samenwerken tekenen we eerst een data veiligheid overeenkomst. Hierin komen we diverse afspraken na.
Daarnaast is het ook de vraag of je PII data deelt. PII staat voor “Personal Identyfiable Information”. Hieronder behoren bijvoorbeeld email adressen en andere persoonsgegegevens.
Ikzelf werk over het algemeen met Non-PII data. Dat is data die niet traceerbaar is op de persoon, zoals aantakl gebruikers, conversies, conversiewaarde etc.
Ik lever binnen 24 uur na de data te hebben ontvangen een uitgebreide analyse in pdf formaat aan. Uiteraard moet de vraag/context ook duidelijk zijn.
Inleiding:
Een omschrijving van de soort analyse, de gebruikte data, de vraag en de auteur.
Conclusie:
Een korte conclusie van de analyse. Dit voor de snelle lezers die snel willen weten wat de uitomst is zonder uitleg.
De analyse:
Het gedeelte met de grafieken en line-charts.
Conclusie en advies:
De conclusie in uitgebreidere taal en een advies van de volgende stappen, gebaseerd op de vraag.
Misschien kan ik je alvast wat antwoorden geven.
Laten we eerst even kennismaken met elkaar. Ik kom graag op de koffie. Hier leg ik je graag uit hoe ik werk, hoe je een analyse aan kan vragen, kosten en meer.
Als ik met jouw data ga werken, stellen we eerst een data overeenkomst op waarin we duidelijke afspraken maken.
Let erop, dit is geen werkovereenkomst.
Als we een samenwerking hebben, heb je diverse mogelijkheden om een analyse aan te vragen. De makkelijkste is via de e-mail.
Ik doorloop het proces wat ik eerder op deze pagina heb omschreven. In het kort:
Ik leg de analyse uit 1 op 1 of bijvoorbeeld in een stakeholdersmeeting.
Ben je tevreden, dan volgt de factuur, aangezien het een ad hoc analyse is
Nee. Analyses deel je naar mijn mening niet in naar bedrijf, maar naar situatie. Een analyse voor een checkout funnel is in veel gevallen voor alle checkout funnels hetzelfde.
Het belangrijkste is de vraag (waarom de analyse) en de data die beschikbaar is.
Ja, dat kan, echter is een ad hoc analyse over het algemeen beschrijvend. Je beschrijft wat er is gebeurd om een oorzaak te zoeken.
Hierna volgt er over het algemeen een dashboard om toekomstige trends te gaan ontdekken.
Dit is heel erg afhankelijk van de analyse. Maar aangezien een ad hoc analyse vaak klein van aard is, kan je rekening houden met €500-€600
Nee, dit zijn eenmalige kosten.
Een analyse heeft als doel een antwoord geven op een vraag. het doel is dus dat hier next steps uit voortkomen, die je misschien wel weer wilt analyseren.
Een veelvoorkomende next step is het maken van een dashboard om trends en patronen te herkennen.
De data is en blijft van de organisatie zelf. Ik heb alleen een verbinding nodig om de data te kunnen modelleren en te visualiseren.
Uiteraard leggen we dit vast op papier zodat je er zeker van bent dat ik met vertrouwen met de data omga.
Ik zie het heel simpel. Voor veel taken heb je geen full time medewerker nodig, waarom zou je deze op je payroll zetten dan.
Data is ook een wereld van op- en afschalen. Zo kan je bijvoorbeeld in bepaalde periodes meer inzet nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan Black Friday in de e-commerce.
Mij zet je in voor het aantal uur dat je iemand nodig hebt. Je schaalt me makkelijk op en af en ik ben op locatie als dat nodig is.
Heb je mij een dagdeel nodig of misschien toch 2 volle dagen.
Geen opzegtermijn, geen lange contracten. Op- en afschalen doe je direct.
De kosten zijn vooraf duidelijk. Geen overuren, geen extra kosten.
Ik werk met name op afstand, maar als ik langs moet komen, ben ik er zo.
Met meer dan 10 jaar ervaring heb je een echte senior in dienst.
Ik werk alleen. Zo heb je altijd slechts 1 contactpersoon.
Neem contact op en ik praat je volledig door mijn werkwijze heen. Ik laat je zien hoe data je bedrijf voor goed kan (en gaat) veranderen. Voor altijd!
MarketingLynq is een bedrijf wat je vindt bij de KvK onder nummer 62432168 onder de naam Think Different Media. Mijn kantoor is aan de P.C Hooftlaan 93 in Papendrecht,.
Wil je langskomen, bel dan eerst even op +31613099106 maar mailen mag ook naar info@marketinglynq.nl
Dan zet ik de koffie vast aan.